terça-feira, 14 de julho de 2020

Aula não presencial - Semana 09
Aula 09- Inglês

Hello group! How are you?
Esta semana, trabalharemos com uma interpretação de texto do livro de vocês. Como ele está na escola, reproduzi na íntegra o texto. Também traduzi algumas palavras, mas vocês também podem usar o dicionário para ajudá-los a entender melhor. Como muitas palavras se repetem no texto, elas foram traduzidas uma única vez. Também estão em destaque vermelho as palavras traduzidas pelo próprio livro. Outras tantas palavras não foram traduzidas por serem parecidas com o português. Notem que tem nomes de países que já havíamos estudado no início do ano letivo.

Victory! Michael Creed Announces Ban on Wild-Animal Circuses in Ireland
(Vitória! Michael Creed anuncia o banimento de animais selvagens nos Circos da Irlanda)
Posted by Dan on November 9, 2017
On Thursday, 9 November, the Minister (Ministro) for Agriculture, Food (Alimento) and the Marine (da Marinha), Michel Creed TD, announced a ban on wild-animal circuses in Ireland. The decision (a decisão) follows a (segue) thousands (milhares) of e-mails sent (enviados) by PETA supports (apoiadores) to their (deles) TDs, as well as (tanto quanto) letters (cartas) of support (apoio) from (de) celebrities such as (tais como) Pamela Anderson and Louis Walsh calling (clamando) for (por) a ban.
A statement (declaração) relesead (divulgada) by Minister Creed reads as follows (diz o seguinte):
The use (uso) of wild animals (animais selvagens) for entertainment purposes (propósitos de entretenimento) in circuses can no longer (não pode mais) be permitted (ser permitido). This (isso) is the general (geral) view (visão) of the public at large (no geral) and a position I am happy and endorse. This is a progressive move (movimento progressive), reflective (reflexo) of our commitment to animal welfare (bem-estar). I am of course (é claro) allowing (autorizando) a modest lead (liderança) in period to allow (autorizar) for alternative arrangements (arranjos alternativos) to be made (para serem feitos) for the animals in question (em questão).

This decision brings (traz) Ireland in line (em destaque) with dozens (dúzias) of other (de outros) countries – including Austria, Belgium, Mexico, and the Netherlands – that (que) have introduced (apresentaram) similar bans. Our understanding(entendimento) of which (quais) animal such as elephants, zebras, and lions are expanding, and we now (agora) know (sabemos) that a circus can never (nunca) come close (perto) to meeting (ao encontro) their complex needs (necessidades). These (estes) animals are chronically frustrated, stressed, and depressed from a lifetime (por uma vida inteira) of being (ter ter) denied the opportunity to do anything that is natural an important to them. They’re (eles são) kept (mantidos) caged (enjaulados) in trailers that are hauled around (ao redor) the country and forced (forçados) to perform (realizer) confusing tricks (truques) under (abaixo) the big top of some Victorian-era concept (conceito) of amusement (diversão). 
(….)
Book Glossary:
Ban: proibição; banimento           
commitment: compromisso, comprometimento   
denied:: negado
Endorse: endossar; apoiar; solidariedade               
hauled: transportado       
PETA: Fundação PETA (Pessoas pelo tratamento ético dos animais)
TD: cargo político na Irlanda que corresponde ao de um deputado.


1.Read the article more carefully again. Are the sentences true (T) of false (F). Correct the false sentences. (Leia o texto mais cuidadosamente novamente. As frases são verdadeiras (T) ou falsas (F). Corrija as frases que estão erradas).
a)Some countries in Europe and Central America have banned wild-animal circuses. ___________
b)The decision was helped by some celebrities and PETA’s supporters calls for a ban. _______
c)Some people were depressed and frustrated with the animal’s situation. ________
d)Elephants, zebras and lions were kept caged in trailers. _________
e)The Minister of Food, Hunt (caça) and the Marine announced a ban. __________

2. Based on the article your read, answer the question below. (Baseado no texto que você leu, responda as questões abaixo).
a. How many (quantos) circus animals are mentioned in the article? 
b. Who (quem) are the celebrities mentioned in the text? 
c. How (como) do animals feel (sentem-se) in the circus environment (ambiente)? 

3. O artigo foi publicado no site da Fundação PETA, uma das maiores organizações de defesa dos direitos dos animais do mundo. Na sua opinião, qual é a importância de instituições como a PETA para os direitos dos animais? 
4. Reflita sobre a presença de animais silvestres em circos, aquários e zoológicos. Que diferenças ou semelhanças você imagina haver no modo como essas instituições tratam os animais e no objetivo que elas têm ao mantê-los? Em sua opinião, a presença de animais silvestres em qualquer uma dessas instituições deveria ser proibida ou haveria exceções? 

Obs: 1: Quem tirar foto, por favor, escreva a caneta.
2: As respostas devem ser postadas no google classroom. Se não conseguirem, mandem para esse email:jussara.dresch@edu.doisirmaos.rs.gov.br

Nenhum comentário:

Postar um comentário